To je stara spletna stran UNESCO mreže pridruženih šol (ASPnet), ki jo bomo v šolskem letu 2018/2019 preselili na http://www.aspnet.si. Prosimo za razumevanje.
Pojdi na glavno vsebino
UNESCO pridružene šole (ASPnet)UNESCO pridružene šoleNacionalna koordinacijaSlovenijeOrganizacija Združenih narodov za izobraževanje,znanost in kulturo

Drugačnost nas bogati

Tip projekta: Nacionalni
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan

S projektom Drugačnost nas bogati želimo z Unesco temami  – medkulturno učenje, medkulturni dialog, mir in človekove pravice, strpnost, sodelovanje – učence z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.

Cilj projekta je učencem približati svet drugačnih, jih učiti  in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Prav tako želimo pri učencih spodbujati prostovoljstvo ter sočutje do ljudi.

K projektu ste vabljeni osnovne šole, vrtci in srednje šole Unesco ASP mreže.

Projekt, ki poteka skozi celo šolsko leto, bomo izvajali v vseh razredih osnovne šole, vabljeni pa so tudi vrtci in srednje šole Unesco ASP mreže. 

Šola izvaja dejavnosti,  povezane s projektom,  med šolskim letom 2017/18. Meseca maja pošljete kratko poročilo in nekaj fotografij. Nekaj namigov za dejavnosti:

  • VZGOJA ZA EMPATIJO: sprejemanje drugačnosti, strpnost, spoštovanje …
  • - učence med letom spodbujamo k strpnemu vedenju, medsebojnemu spoštovanju, gradnji prijateljskih odnosov;
  • - pri pouku, ID, dnevih dejavnosti spoznavajo drugačne, drugačnost;
  • - medse povabimo »drugačne«, ki dan preživijo na šoli (slepe, gluhe, invalide, mogoče temnopolte, dekle z burko, Rome …);
  • - učenci za nekaj minut, šolsko uro postanejo drugačni (gluhi, slepi, sedejo na invalidski voziček …);
  • - skozi vse leto učenci ustvarjajo na to temo;
  • - izvedemo naravoslovni ali tehnični dan, pri čemer so učitelji znotraj triade ali razredov ustvarjalni in samostojni, sami lahko organizirajo dan z rdečo nitjo o drugačnosti;
  • - na šoli izvedemo delavnice o strpnosti ali imamo dan strpnosti;
  • - učenci se vključujejo v prostovoljstvo, pomagajo ostarelim, bolnim …;
  • - učenci obiščejo dom za ostarele ali katero drugo socialno ustanovo;
  • - učenci spoznavajo, ubesedijo ter se poskušajo vživeti v različna čustva;
  • - ogled filmov, prebiranje knjig, socialne igre na temo empatija.
  • USPEL SEM V ŽIVLJENJU. V ČEM SEM DRUGAČEN. Učenci razmišljajo in iščejo lastnosti, navade …, ki jih imajo osebe, ki so uspele na svojem področju. V goste povabimo znanstvenike, športnike, izumitelje, glasbenike, pisatelje ..., ki dosegajo vrhunske rezultate. Učenci prebirajo ali gledajo intervjuje o uspešnih. Učenci spoznajo življenje in delo znanstvenikov s posameznih predmetnih področij. Učenci spoznajo ženske znanstvenice pri nas in v Evropi.
  • Projekt bomo zaključili 21. maja na svetovni dan kulturne raznolikosti za dialog in razvoj.

Sodelujoče šole in vrtci

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...