Pojdi na glavno vsebino

Drugačnost nas bogati

Tip projekta: Nacionalni
Nosilec: Osnovna šola Frana Metelka Škocjan

S projektom Drugačnost nas bogati želimo skozi Unesco teme - medkulturno učenje, medkulturni dialog, mir in človekove pravice, strpnost, sodelovanje – učence z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi. Cilje projekta je učencem približati svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov. Želimo, da učenci v drugih kulturah, navadah, narodih, pri ljudeh s posebnimi potrebami, starejših občanih, … najdejo nekaj lepega, dobrega, pozitivnega, nekaj kar našo družbo bogati.

Projekt, ki poteka skozi celo šolsko leto, bomo izvajali v vseh razredih osnovne šole, vabljeni pa so tudi vrtci in srednje šole Unesco ASP mreže.

Skozi celo leto učenci:

  • pri pouku, ID, dnevih dejavnosti spoznavajo drugačne, drugačnost,
  • učenci spoznajo različne vrste in oblike drugačnosti: telesna, …
  • medse povabimo »drugačne«, ki dan preživijo na šoli (slepi, gluhi, invalidi, mogoče temnopolte, dekle z burko, Rome…)
  • preživijo dan z učenci, pripovedujejo o sebi, izkušnjah,
  • učenci za nekaj minut, šolsko uro postanejo drugačni (gluh, slepi, sedejo na invalidski voziček …), - skozi leto učenci ustvarjajo na temo drugačnosti,
  • šola izvede literarno-likovni natečaj,
  • krepijo medgeneracijske vezi
  • obiščejo dom starejših občanov, pomagajo starejšim, …
  • v sklopu kulturnega dne si ogleda film, predstavo ali nastop učencev s posebnimi potrebami,
  • skozi potopisna predavanja spoznavajo druge dežele, narodnosti, pokrajino, navade, …
  • izvedemo dan dejavnosti, kjer učiteljem znotraj triada ali razredov pustimo, da organizirajo dan z rdečo nitjo o drugačnosti,
  • na šoli izvedemo delavnice o strpnosti ali imamo dan strpnosti,
  • obležimo dan človekovih pravic, dan strpnosti, mednarodni dan kulturne raznolikosti,
  • skozi zgodbe drugačnih spoznavamo njihov način življenja, težave in ovire, ki jih premagujejo,
  • učencem skozi video gradivo (intervju-pogovor) pokažemo življenje drugačnih,
  • v drugačnem in drugačnosti iščejo tisto, kar naš svet bogati,
  • postanejo dopisni prijatelji z vrstniki iz ostalih Unesco šol širom po svetu. Skozi dopisovanje spoznajo njihovo kulturo,
  • tema drugačnost je ena od vsebin pri posameznem predmetu (geografija – pokrajina, gospodinjstvo – hrana, slovenščina – zgodbe, intervju, osebna izpoved, šport – športnik invalid …)
  • zaključek projekta: 21. 5., mednarodni nad kulturne raznolikosti- razstavo celoletnega dela, radijska oddaja, delavnice.

Sodelujoče šole in vrtci

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...