Pojdi na glavno vsebino

Kalejdoskop - Pogled skozi tvoje in moje oči

Tip projekta: Nacionalni z mednarodno udeležbo
Nosilec: Osnovna šola Cirila Kosmača Piran

Prepletanje naravne in kulturne dediščine, multikulturnost, odprtost za sprejemanje in dajanje so osnove za spoštljivo sožitje, ki ga današnji svet še kako potrebuje. Veliko besed kroži na to temo, a le z dejanji in kreativnimi pristopi lahko besede postanejo del resničnosti.

Vsak kraj ima naravno danost, ki je rdeča nit naseljevanja ter družbenega in kulturnega razvoja. Rdeča nit se vije iz preteklosti v sedanjost in potiho napoveduje prihodnost. Je lahko zanimiva za prišleke in v ponos domačinom. Vse je odvisno od tega, koliko si jo dovolimo spoznati in vključiti v vsakdanje življenje.

Potek aktivnosti

  • Vsaka šola v svojem okolju poišče naravno danost (morje, reka, hrib, gora, jezero, gozd, žival ...) in kulturno znamenitost (stavba, legenda, ples, običaj ...), ki sta povezani.
  • Skozi izbrane metode raziskovanja učenci poiščejo povezavo med obema izbranima karakteristikama iz lokalnega okolja ter ju podrobneje spoznajo. Učenci pripravijo predstavitev v tekstu in fotografiji (Za fotografije in tekst ima vsaka šola na voljo 2 strani A4, tekst naj bo napisan v velikosti 12 in pisavi Tahoma. Vključen naj bo tudi prevod teksta v angleški jezik). Predstavitev naj odraža povezanost in prepletenost obeh izbranih značilnoti kraja ter njun vpliv na razvoj in življenje. Predstavitve bodo zbrane in predstavljene v tiskani publikaciji.
  • Za zaključek projekta naj vsaka šola izpelje delavnico, ko bodo učenci svoj pogled na obravnavano temo prikazali skozi instalacijo »land art«. Instalacija se torej postavi v naravnem okolju, z uporabo najdenih predmetov in materialov. Pri tem se spoštuje naravno okolje, in sicer naj bo instalacija postavljena tako, da ne moti naravnega dogajanja. Ob postavitvi instalacij učenci pripravijo kratek neformalni kulturni program (zapojejo pomensko pesem, zaplešejo, preberejo svojo poslanico naravi in ljudem, ki jo imamo v »najemu« ...). Zaključek naj bo dokumentiran s fotografiranjem. Fotografije posameznih instalacij bodo objavljene v spletni galeriji.
  • Vsaka šola si med sodelujočimi šolami poišče partnerja (doma ali v tujini) in izpelje videokonferenco na obravnavano temo, in sicer v okviru pouka (ZGO, GEO, SLO, GUM, LUM ...). Na ta način bomo popestrili učne ure, dejansko uporabljali IKT, spoznavali in predstavljali lastno naravno in kulturno okolje ter spoznavali zanimivosti naravnega in kulturnega bogastva iz drugih krajev.

Projekt se bo zaključil do meseca junuja. Vsaka šola si sama načrtuje koledar dejavnosti. Konec junija bomo pričakovali poročila in prispevke za tisk. Do meseca septembra bodo pripravljena publikacija in objave rezultatov projekta.

Zakaj Kalejdoskop?

Kalejdoskop, čudežna igrača, ki navduši vsakogar, otroka in odraslega. Neglede na vse. In samo malce ga premakneš, pa dobiš čisto svoj pogled, vsakokrat. Premaknimo se tudi mi. Poglejmo skozi svoje in tvoje oči, da bo naša slika velika, neskončna, pisana, kreativna, vedno pripravljena na to, da bo še malce drugačna in bolj zanimiva.

Sodelujoče šole in vrtci

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...