Pojdi na glavno vsebino

Izobraževanje za trajnostni razvoj

Vključno s temami Zmanjševanje tveganja naravnih nesreč, Podnebne spremembe in Biotska raznovrstnost.

Podnebne spremembe, globalna kriza hrane ter trenutna finančna in gospodarska kriza so primeri vprašanj trajnostnega razvoja, s katerimi se mora soočati naša družba v globaliziranem svetu.

UNESCO ASP šole izvajajo pilotne projekte, da bi otroke bolje pripravile na učinkovito spopadanje z izzivi v svetu, v katerem smo vse bolj odvisni drug od drugega. S tem imajo pomembno mesto v Desetletju ZN za izobraževanje za trajnostni razvoj (2005-2014). UNESCO ASP šole namreč igrajo ključno vlogo pri pilotnem testiranju, razvijanju in izvajanju metod znotraj tega desetletja, ki se dokumentirajo in s tem nudijo primer dobre prakse drugim šolam.

Izobraževanje je temelj za trajnostni razvoj in ključni pripomoček za spremembe vrednot in stališč, spretnosti, vedenja in načina življenja, ki je v skladu z načeli trajnostnega razvoja v posameznih državah in širše.

Koncept trajnostnega razvoja pokriva ključna področja, kot so družba, okolje in gospodarstvo ter kulturo kot temeljno vrednoto. Vrednote, raznolikost, znanje, jeziki in svetovni nazori, povezani s kulturo, pa vplivajo na to, na kakšen način se izobraževanje za trajnostni razvoj izvaja v posameznih nacionalnih okvirih.

Cilji

Izobraževanje za trajnostni razvoj je temelj za doseganje medsebojno povezanih ciljev, ki so:

Družba: bolje razumeti družbene institucije in njihovo vlogo pri spremembah in razvoju, spodbuditi socialno pravičnost, enakopravnost spolov, uresničevanje človekovih pravic, uveljaviti demokratične in participativne sisteme ter zagotoviti zdravstveno varstvo (vključno s preprečevanjem HIV/AIDS-a);

Okolje: povečati ozaveščenost o virih našega naravnega okolja in njihovi ranljivosti, o vplivu človekovega delovanja na okolje, podnebnih spremembah, varstvu okolja (vključno z izobraževanjem o vodah) in biotski raznovrstnosti;

Gospodarstvo: povečati občutljivost za možnosti in omejitve gospodarske rasti, njenega vpliva na družbo in okolje ter za odgovorno in trajnostno potrošnjo in razvoj podeželja.

Poleg pogovorov v razredu šole pogosto izvajajo projekte, ki imajo širšo korist za skupnost. Pri tem ne gre le za reševanje trenutnega lokalnega problema, ampak učenci pri takšnih aktivnostih pridobijo znanja in spretnosti za spreminjanje družbe in sebe.

Zato izobraževanje za trajnostni razvoj ni le še ena tema v formalnem sistemu izobraževanja, temveč gre za vsebine in metode, ki prek učnega procesa spodbujajo interdisciplinarni in celovit pristop ter hkrati podpirajo kritično in ustvarjalno mišljenje v izobraževalnem procesu.

Gradiva UNESCO ASP mreže v angleščini

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...